woensdag 15 januari 2014

Vandaag City trip Dubai

Vanochtend lekker ontbeten in ons Tulip Inn hotel. Uitgebreid ontbijt voor 3 euro pp. waar vind je dat nog.

Na het ontbijt de TomTom even nieuw leven in geblazen en op naar de hoogste toren ter wereld. Deze toren is 828m hoog. We hadden hiervoor al in NL gereserveerd en om 11.00 konden we omhoog. Met een super snelle lift gingen we omhoog tot de 128e etage. Daar heeft men een mooi terras in de open lucht. Gelukkig geen wind en was het helder dus een mooi uitzicht over Dubai en de zee.

Daarna shoppen in de Dubai Mall. Dit is een groot winkel centrum met daarin een schaatsbaan en zelfs een heus zee aquarium (zoals in Blijdorp) en natuurlijk veel heeeeel veel winkels.

Nadat we daar hebben gelunched zijn we verder gaan rijden naar het Palm Eiland waar het mooie Atlantis Hotel staat. Daar aan het strand hebben we even een leuke foto-shoot gedaan.

Vandaar is onze tour verder gegaan naar Dubai Creek. Een oud stukje Dubai met haventje en veel levendigheid. Leuk om het oude Dubai ook even te zien.

Vanavond weer lekker gegeten bij ons vast Karachi Restaurant naast het hotel. Daarna wederom naar de hoogste toren van de wereld om deze in het donker te bekijken. Alle gebouwen daar waren mooi verlicht. Naast de toren hadden ze ook een water show met muziek ala Efteling. Mooi om te zien.

Nu in het hotel even voor slapen. We moeten namelijk om 03.35 met FlyDubai vliegen richting Dhakka. Daar landen we om 10.10 uur lokale tijd. We hebben dan weer twee uur extra tijdverschil gekregen en leven dan dus 5 uur later als in Nederland.

Misschien duurt de volgende Blog update even omdat we in Bangladesh geen internet hebben.